duminică, 31 mai 2015

POVESTITOR AL VIEŢII PRIN CÂNTEC


Am fost recent la un concert de marcă. Persoană importantă, nu spui cine, dar plecând de acolo am rămas cu o idee. Ce inspiră muzica? Ce teme tratează muzica prin cuvântul său? Acolo se spunea, cu reproș, că în muzică se repetă la infinit aceleași teme, simpliste.
Eu știu bine un lucru. Melodia se completează prin text. Fie că-i facil, ori complex, textul însoțește o poveste. Iar povestea aceasta trece prin filtrul artistului. Tocmai de asta mi-a plăcut mereu să spun povești. Iar dincolo de a fi artist, mă consider un povestitor al vieții, prin cântec. Și mă bucur tare când mă oprește cineva sau mă sună și îmi spune că se regăsește într-un cântec de-al meu ...
E firesc că nu se poate ca una să existe fără cealaltă. Dar mai știu că o piesă nu trebuie construită pentru succes neapărat.
Ea trebuie să spună ceva, să distreze, să emoționeze, să aline, să împace, să răzbune, să unească. De asta am vrut, pe parcursul carierei mele, să cuprind în cântec, fie că a fost pop ori colindă, latino sau popular, cât mai multe stări, unele dintre ele fiindu-mi chiar experiențe proprii despre oameni și fapte. Zi cu multe povești muzicale vă doresc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu