joi, 20 iunie 2013

IRINA LOGHIN SI FUEGO


IRINA LOGHIN ŞI FUEGO – MAEŞTRII ÎN ARTA SPECTACOLULUI



Dintr-o superstiţie, poate dintotdeauna, am privit cu un entuziasm exagerat cifra 13, magia patrulaterului. Nici de această dată nu m-am înşelat, pentru că anul nou 2013, prin complicitatea „mamei" Irina Loghin şi „fiului" Fuego, m-a condus în Israel. În sud-vestul ţării, pe malul Mării Tivalului, „Romaniada" care a reunit 800 de români (după ţara de provenienţă israeliţii se recunosc în funcţie de teritoriul de unde vin).

Capetele de afiş au fost Irina Loghin şi Fuego. Prima seară a fost deschisă de Irina, urmând ca, în cea de a doua seară, Paul să ofere un alt recital, iar ultima seară fiind rezervată duetelor, altercate cu prestaţii individuale ale ambilor artişti.

Pavel Bartoş a fost invitat, glumeţ ca de obicei, încercând după modelul Fuego, să cânte. Spre deliciul întregii asistenţe, a primit pentru debutul muzical, aplauze încurajatoare. Maria Buza şi taraful său, de asemenea, au susţinut un program, iar soţii Ana Maria Petre şi Fredi Camacho, au avut un recital de clasă şi de neuitat. Comicul israelian, Yacob Bodo a adus buna dispoziţie cu glume în dialectul idish.

Calitatea celor trei seri, imortalizate de camerele Pro TV Internaţional, a ţinut ştacheta la nivelul aşteptat de auditoriul sensibil, rafinat şi cunoscător. Ei urmăresc permanent tot ce mişcă în România, prin intermediul posturilor TV cu ieşire prin satelit, dar convingerea finală a fost că emoţiile supreme, până la lacrimi, le- a generat duetul „reginei mamă" cu „fiul" Fuego.

De ce am încercat prin acest preambul, divagând descriptiv momentul? Pentru că, înaintea plecării din Eilat către Ierusalim, Paul mi-a telefonat în apartamentul 1129 - Taj Mahal, pe care l-am împărţit cu Irina, din generozitatea ei. Era preocupat! L-am simţit! Şi secretos... M-am conformat şi am coborât într-un alt lăcaş de poveste. Apartamentul în care Paul locuia avea două terase, una spre Marea Roşie şi alta spre munţii de siliciu.

Am stat şi am pitrocit o continuare a fermecătoarei istorii „Mama şi fiul", Irina Loghin şi Fuego. Aşa a început, încă din Ţara Sfântă, derularea versurilor scrise de mine, pentru care Paul va compune muzica şi care vor face parte de pe al treilea material discografic realizat cu Irina Loghin.

Dacă muzele ne vor acorda momente de graţie şi strădania noastră se va concretiza în materiale încărcate de vibraţii de suflet, anul acesta veţi intra in posesia acestui dar, act de cultură inestimabil, cum doar Fuego ştie să vă ofere, ofrandă a sufletului său. Atâta doar... Aveţi încredere în cultură, în arta spectacolului, în artiştii autentici, în modelul credibil al esenţei fiinţei dătătoare de viaţă: Irina Loghin şi Fuego.

Carmen ALDEA VLAD
reporter de „Romaniada"
20 Ianuarie 2013

Israel

Un comentariu: