duminică, 20 septembrie 2015

FUEGO - Ştefan Câlţia, elevul lui Corneliu Baba

Tot spectacolul mediatic de la ora aceasta ne oferă o morală. Simplă, fără prea mari complicații și valabilă dintotdeauna. Aceea că trebuie să ne prețuim, să ne admirăm și să le facem cunoscută arta și valoarea oamenilor talentați ai acestei țări, ridicându-le piedestal, vorbind despre ei, arătându-le măiestria din orice domeniu, fie artiști, pictori, scriitori ori dansatori. De ce? Pentru că mi se pare de bun simț să-i aplaudăm, strict pentru arta lor, cât sunt în viață și pot conștientiza importanța pentru acest popor măreț.
Eu am făcut asta dintotdeauna și sunt fericit că vă pot prezenta personalități de marcă. Cum mai nou, pictura a devenit a doua mea mare iubire, mi-am propus să va arat oameni valoroși. Și în felul acesta, fiind un mare admirator, am ajuns în atelierul maestrului Ștefan Câlția. Mi-a povestit despre ce înseamnă pictura în viața sa, despre opere și-am înțeles atunci că momentul în care valoarea ta umană crește, scade și ego-ul, devenind din ce în ce mai modest.
Ardelean de-al meu, din zona Făgărașului, Ștefan Câlția este un monument al artei contemporane, unul dintre cei mai cunoscuți și apreciați artiști plastici ai momentului, printre pictorii de top ai României din toate vremurile. Dar trecând de asta, e un om simplu, o inspirație, o adevărată enciclopedie. A fost elevul marelui Corneliu Baba, un vizionar, a expus în mai toată Europa și America, este decorat de președenția României cu Ordinul Național „Serviciul Credincios” în grad de Mare Cruce dar și cu Medalia Regelui Mihai pentru Loialitate și totuși a rămas în atelierul său, pictând, cu o modestie exemplară. In poza suntem alături de nepotica acestuia. S-aveți zi frumoasă, alături de muzica mea, fără să uitați că în curând lansez site-ul cu toate picturile si materialele mele discografice!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu