luni, 31 august 2015

FUEGO - ASTĂZI ESTE ZIUA TA, LIMBĂ ROMÂNĂ



Astăzi este ziua ta, limbă română! Nu știu cât de intactă și de nevătămată ai rămas, dar noi te sărbătorim. Ar fi corect s-o facem în fiecare zi, când dintr-un soi de respect, neimpus de nimeni, nu te-am mai ciopârți, nu ți-am greși, voit sau nu, formulele.
De ani de zile, scuză-mă, dar e vai de tine! Unii lovesc în tine, alții te uită, alții descoperă noi forme ale tale, dar săracii nu știu că limba-i numai una, fără împrumuturile din țările care i-au adoptat temporar.
Cred totuși că noi nu conștientizăm cât de important este să te știm așa cum știm propriul buzunar. Eu nu mi-s perfect, mai am lacune și unele lucruri pe care nu le stăpânesc, poate și din cauza asta mai fac câte-o greșeală, pe care încerc s-o descopăr și s-o îndrept.
Dar crede-mă, limba mea, că le-aș spune tuturor câte ceva din argoul tău când îi văd cum te rănesc și cum, fără pic de rușine, aruncă cu vorbe răstălmăcite.
Acum fac abstracție de tine și le spun tuturor, repet, fără să-mi arog vreun rol, că limba asta a noastră nu-i așa de complicată și nu-i greu să vorbim corect, măcar așa, din respect. Că-i ușor să-i blamăm pe toți pentru orice, de la politicieni la artiști, dar măcar, ar fi de bun simț, s-o facem corect românește!
Așadar, e vai de limba mea! La mulți ani îți doresc, cu generații care să te cunoască și să te ducă mai departe așa cum ar fi onest!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu