miercuri, 25 noiembrie 2015

FUEGO - GRIGORE VIERU

"Nene Grig, ti-am făgăduit cândva ca voi face asa cum mi-ai promis si tu, urmându-ti memoria pana la sfârșitul vieții. Am fost in locul de unde-a început poezia neamului - la Pererata, in casa de huma in care te-ai născut, care-i renovată si care-ti încununează creatia!
M-am emoționat atunci când mi-au povestit despre viața ta, despre mama Dochita si despre cât ai suferit, copiii din satul de pe mal de Prut, tărâm românesc pe care l-ai scris si iubit cu orice preț! Trei tineri din clasele primare sunt muzeografi!
Ti-am văzut visul împlinit , acela de a se face muzeu in locul in care te-ai născut, si-am retrăit, printre lacrimi, momentele noastre de aur, serile literare, toate versurile si cuvintele care m-au împlinit ca artist!
Lupta ta nu a fost in zadar si crede-ma, roadele încep sa se zareasca acum din ce in ce mai tare!
Nene Grig, îți mulțumesc pentru anii in care mi-ai sădit iubirea de vers si-ti mulțumesc pentru tot ce-ai lăsat romanilor! Si-ti garantez, oricum ar fi, te voi cânta in continuare!"
Mai jos va arat imagini din Casa memoriala de la Pererata, locul de naștere a lui Grigore Vieru, proaspăt refăcută!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu