miercuri, 15 iulie 2015

FITI ROMÂNI...



Că tot sunt discuții aprinse unioniste, că tot se caută acul din căruța mare cu fân, am ajuns și eu să mă gândesc ce valori mai sunt cele legate de patriotism, de spațiul care te-a format și din care faci parte? Am mai vobit despre asta, despre țara noastra, despre ce și cum simt și cânt eu. Doar că, vedeți voi, chiar și cei ce combat au spiritul românesc în ei. Au cele caracteristici specifice nouă, puse ca o ștampilă în frunte.
Indiferent de dorințe sau renegări, suntem una cu limba în care ne-am format, avându-ne identitatea în același filon, chiar dacă uneori nu știm nici noi cu exactitate ce înseamnă să fii român. Și nici dacă e o virtute sau o onoare, ori ceva cu rețineri nu știm. Cert este că poți afla ce înseamnă România întrebându-i istoria, geografia, spiritul popular, tradițiile, omenia, ospitalitatea.
Asta-mi aduce aminte de-un cântec pe care l-am înregistrat anul trecut, atunci când l-am omagiat pe maestrul Dan Spătaru cu un album de colecție. "DE VREI SĂ ȘTII CE ÎNSEAMNĂ ROMÂN" – o lecție muzicală despre cum să crezi în tine și-n poporul tău, descoperindu-i valorile uitate. „Vinovatul” acestei piese este cel de la dispariția căruia au trecut, fix astăzi, 4 ani. L-am celebrat în emisiunea mea pe Cornel Fugaru, împreună cu Mirela Voiculescu și Monica Anghel și știu că acest cântec, în interpretarea mea, l-ar bucura din nou azi.
Așadar, fiți români până-n măduva oaselor. Iar dacă uitați, întrebați pe lângă voi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu